ممانعت آلمان از تصویب بسته جدید تحریم‌های اروپا علیه روسیه 

آلمان برای حفاظت از اقتصاد خود از تصویب بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه جلوگیری می‌کند.

آژانس خبری DPA آلمان گزارش داد برلین نگران اقدامات و مجازات‌هایی است که دور زدن تحریم‌های روسیه را دشوارتر می‌کند.

برلین از ترس این که شرکت‌های آلمانی ممکن است دچار بحران شوند و یا به واسطه ارتباط با شرکت‌ها روسی مشمول تحریم‌های تنبیهی شوند، خواستار اعمال محدودیت تحریم برخی کالا‌ها یا حذف کامل بند مجازات نقض تحریم‌ها شده است.

تعدادی از کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که تحریم‌های جدید ممکن است آلمان را از فروش محصولاتش به روسیه محروم کند و به شرکت‌هایی از ایالات متحده و آمریکا اجازه دهد تا جای آن را بگیرند.

پیشتر، نایک گروپیونی، نماینده پارلمان ایتالیا از حزب ایتالیای زنده گفته بود بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آسیب بسیار بیشتری به اقتصاد اروپا وارد می‌کند تا اقتصاد فدراسیون روسیه.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار